Larkinor 1 Fórum

Téma: Szavazással kapcsolatos gondolatok hozzászólásai. (1-50)

Új hozzászólás | Vissza a témákhoz

lord sir zkg2014-05-16 17:46:20
A "cuccok" problematikájára már érkezett érdemi ötlet: egyencucc, ami szintenként - a varázsburok analógiájára- többet véd.

A játékosok részéről a fő kérdés már csak ez a 2 in 1. Szerintem jogosan. Phoenix legutóbbi hsz-ét olvasva ezt ő is tudja pontosan. Bennem két lehetőség, eshetőség fogalmazódott meg: tabula rasa vagy pedig valami értelemes (amiért megéri kattogni)szerepkör (teljes? Esetleg teljesítményfüggően eljes? Esetleg korlátozott akár időben, akár máshogy (piac...etc)) a régi karaktereknek...
gyûrûsféreg2014-05-16 10:46:06
zeusz123 2014-05-16 10:05:45
jogos

Aggatya 2014-05-16 10:15:41
ez is jogos
:)
Aggatya2014-05-16 10:15:41
Számoljunk napi 700 klikkel.(fogalmam sincs mennyit kapunk)
700x365x8=2044000
Ezzel 8év alatt el lehet jutni 160. szintre.
Napi 800 klikkel,már akár 7év alatt is el lehet jutni ugyanoda.Hatalmas ugrás. :)
Számomra elég eszement ötletnek tűnik ennyi időre leállítani ezt a karit,hogy majd amikor utolérem magam ,akkor felöltöztessem. Mi a fenéért tenném?
zeusz1232014-05-16 10:05:45
én csak azt nem tudom felfogni, ha már így is külön leszünk, akkor miért is nem lehet átvinni a piacosokat???
Sir Franc Drékó2014-05-16 09:46:39
Lehet,hogy az lenne a legjobb ha mindent újra elölről kezdenénk és a felszereléseket újra összeraknánk.
A régi karikkal meg csak azt vihetnénk át ami elemi térdarab/térdarabos tárgy,vagy vidéki ház.És ha az uj karakter eléri a régi karakter szintjét,akkor átadható lenne öröklés címen,ezt követően a régi karakter örök nyugalomra térne!
gyûrûsféreg2014-05-16 09:36:38
ez egy igen combos problem :S,
bár tudnám ez hogy megoldható? átkell vinni a piacosokat ha van
zeusz1232014-05-16 09:32:27
Igen ez a dolog elég gáz.mondok én is rá példát. Nekem a kövi szint táv fegyver, 161es diffacél ostromtarack-ba kell a, diffacél tűvető(130-as fegyver), amit még 130-ason kovácsoltam neki,és az összes ostromtarack így van...
gyûrûsféreg2014-05-16 09:21:53
Jumpstyle 2014-05-16 01:18:30
Miről beszélsz?
Mask arra célzott h. ha már az "új világ" eljövetelekor sem tudunk "mi nagyok" szintlépéskor kovácsolni,akkor azután sem,jah és hiábya van összerakva esetleg jópár cuccos előre,nem vihetjük át,ha nem az van a karakteren pont akkor. :S
Aggatya2014-05-16 07:36:08
6év múlva megtudod
Jumpstyle2014-05-16 01:18:30
Minek szintcucc? Túlságosan kiszámítható lett a játék, mindenkinek 3 szintre előre meg van mindene, vagy hozzá a kompik. Tápol mindenki az egekig aztán sír ha nincs meg a kétszáz antigrav bigyója. Lehet hogy a táp karikra lett kiélezve a rendszer, de nem lenne-e érdekes tényleg úgy játszani, hogy vannak erősebb szörnyek, amiket nem egyértelmű hogy lecsapsz-e?

Szerintem pont ettől lenne kihívás a "túlélőknek" is: ha a tengeren valamelyik szigetről hazafelé tartván időviharba kerül, a hátizsákját letépi egy gigacsikóhal, és mikor partra száll, azt látja, hogy minden kalandozó eltűnt, és már a huszonnyolcadik Lorden uralkodik, akkor abból kell túlélnie, ami nála van. Tehát ami rajta. Esetleg a hajó, ha nem kobozzák el a városi őrök egyből - és miért ne tennék? :D
The Mask2014-05-16 00:40:57
hé Főnix azon gondolkodtál már miből fogunk kovácsolni egy szintlépés után ha csak az épp rajtunk lévő tárgyakat lehet átvinni?sok fegyverhez vérthez 1-2 szintel kissebb cuccok is kellenek... és ez 100 as szinten elég sok szintnyi kompizás lenne
Darth Anakin2014-05-09 16:42:03
Nem lenne az az érzés, hogy hiába kattogtam 10 évig, elvették tőlem, nyom nélkül kitörölték a világegyetemből. De lehet nem így éreznék az emberek, nem tudom.

Még az is eszembe jutott, hogy mondjuk ha eléri egy másik karival az ember azt a szintet, akkor azt is megkapja. Persze belátom ez ilyen formában nem jó, mert nyilván nem várhatjuk el hogy játsszon még 10 évet 3 milla kattal és akkor lesz neki kettő egy helyett. De erre alapozva esetleg valamit ki lehet hozni. Pl. átvihetted a karid oks, de csak annyi kattot játszhatsz le vele, amennyit egy újonnan reggelt kiskarival is. Vagy hasonló, csak ötletelek.
Lord Phoenix2014-05-09 16:26:14
Az atviheted a karaktereket de nem lephetsz szintet dolgot rosszaabnak talalom a felig elszeparalt jatekosok otletenel (eszembejutott mar a karakterek "vefagyasztasa" . Oszintebb es. "Nesze itt a karid, csak minek" ?
Darth Anakin2014-05-09 16:18:41
Bozon 2014-05-09 09:15:39
"Fikciónak tartom a karakterátvitelt követő elnéptelenedés vizionálását. Mire alapozod?"

Belátom, bizonytalan feltételezésekkel élek a jövőt illetően és ezek egyáltalán nem biztos, hogy helyesek, de ezeket tartom a legvalószínűbbnek ezért indulok ki belőlük.

A játék lehetőségeit és korlátait igyekszem figyelembe venni. Lássuk be, ez nem egy csilli-villi játék és ha nem COD10-et csinálunk belőle, az új szerver sem lesz az. 2014-et írunk, ne várja senki hogy a larkinorra tömegek fognak jönni játszani. Kik? A tizenévesek? Szerintem őket ilyen játékkal ma már csak nagyon kis számban lehet megfogni. A célközönségnek ezért azt a 44000 játékost tartom, aki már játszott a larkinorral. Azt a pár ezer játékost, akik 6 évvel ezelőttig élettel töltötték meg a játékot. Ha az ő egy részüket nem tudjuk visszahívni, akkor itt nem lesz nagyobb nyüzsgés, mint most.
Gondoljuk magunkat egy tipikus ilyen játékos helyébe: pár évvel ezelőtt masszív larkis volt, kap egy e-mailt, hogy

1. "Új larki szerver indult, ahova átviheted 5 karakteredet, és teljes szeparációban kattoghatsz" Mit mond: A franc essen bele, a maradék 5 karimat törlik:S Bár végülis ezzel az 5-tel se játszottam eddig se, most se fogok. Hmmm indítsak egy újat? Ja nem van még 5 nagykarim így is.

2. "Minden régi karit töröltek, új szeró indult". Ki engedte meg nekik, hogy töröljék a karijaimat??? Wait a minute! Megnézem, hátha Bozon még mindig játszik, indítok vele egy új karit és átéljük újra a larki feeleinget, mint 10 éve!

Lényeg a lényeg, ha a jelenlegi "elit", meg az inaktívok nem lesznek ösztönözve új karik indítására, akkor a teljesen új játékosok se fognak jönni/megmaradni. Most is jöhetnének ezerrel, de nem teszik. Mivel lenne másabb, ha elérhetetlen távolságba raknánk a nagyokat, meg megnehezítenénk a fejlődésüket?


Valaki javasolta és támogatni tudom: Úgy lehessen megőrizni a jelenlegi karikat, hogy megrekednek a jelenlegi szintjükön, nem lehet vele többet szintet lépni. Ezzel megtarthatja mindenki az X éve fejlesztgetett kariját, amivel kattoghat a rossz napokon, de ténylegesen ösztönözve van, hogy beszálljon az új karik versenyébe.

Nos ez alapján Bozon, hol tér el a gondolatmenetünk? Mely feltételezésemmel értesz és melyikkel nem értesz egyet?
Noresz a sirály2014-05-09 13:34:02
Én használtam az elit szót. Jelentése számomra a (majdnem) kezdetektől jelenlévő "bölcsek", megmondóemberek (jó értelemben) és a legtapasztaltabb réteg. Igyekszem játszani a szavakkal és az írásjelekkel hogy senkit ne sértsek meg :D Kb. 8 éve játszom a játékkal és nem nevezném magamat elitnek... így remélem sikerült körvonalazni a szó jelentését és hogy mire gondoltam :).
Ötlet: ha lesznek klánok, mindenképp fontosnak érzem a közöttük lévő kapcsolatok kidolgozottságát. Versenyekkel, közös feladatok elvégzésével pl. lenne egy klánküldi amit csak másik klánnal együtt lehetne elvégezni. Nyilván ehhez szükséges több aktív klán (min. 2) de elvégre ha új aktív játékosokkal számolunk...
Számomra pedig a 3. elgondolás tűnik a legésszerűbbnek és nem szeretném felsorolni az előttem szólók érveit ismét... de némi korrigálásra még szorul.
Sir Franc Drékó2014-05-09 12:56:10
Van már elképzelés arról,hogy a szigeteken a szörnyseregek száma/elhelyezkedése,az épületek beépítettsége/elhelyezkedése és a szörnytelepítések mind-mind törlődnek és kezdjük előlről,vagy onnan folytatjuk ahogy most állnak? (Csak az L1-et ismerem. L2-n nem tudom,hogy mennyi sziget,milyen épületek és hol vannak,milyen telepítési táblával.)Ha ismernénk a szándékot,könnyebb lenne a döntés.

Izgalmas lehet,egy "Armageddon" az új játék indításával a szigeteken és akár Larkinor szigetén is. (Biztos emlékeztek,volt már ilyen,hogy a kis karakterek nyugodtan járkáltak,de a nagyobb szintűeknek Larkinoron a kockákat újra vissz kellett foglalni. Az épületeket is korlátozott számban lehetett elérni.)

Egy ilyen játékmenettel izgalmassabbá lehetne tenni a "resetet.(például: klánok versenye Larkonor felszabadításáért)
slamo2014-05-09 11:46:38
Csak azért nem moderálom-törlöm a karaktert, mert túl fontos téma megvitatása megy, és amíg nem tisztáztuk a játék jövőjét, türelmi időszakot hirdettem. Egyébként fél kézzel repült volna ezért a véleményéért.
Savant2014-05-09 11:20:20
100%-osan egyetértek bozonnal abban amit írt, kb ilyesmin gondolkoztam én is mikor darth beírását olvastam.
Bozon2014-05-09 09:15:39
Darth Anakin 2014-05-09 02:51:18

Kedves Játék(os)társ!

Az"elit" kifejezést az azt használó társunk nyílván megkülönböztetésként használta, nem minősítésként. Hogy ebből ne legyen probléma a továbbiakban, javaslom az AZOK gyűjtőnév alkalmazását erre a karaktercsoportra.

Ha kicsit visszaolvasol láthatod, hogy nem, nem fontos feltétlenül AZOK számára a 37mrd ezüstjük, sőt, sok minden más sem. Egyszerűen szeretnék az XX év alatt felépített bábuikat továbbra is használni.

Fikciónak tartom a karakterátvitelt követő elnéptelenedés vizionálását. Mire alapozod?

Objektív értékelés (erre törekvés) a szubjektív megítélésem szerint elöször itt jelent meg:

slamo 2014-05-08 12:24:06 (ebben a Fórumban)
Sir Franc Drékó 2014-05-08 09:23:48 Átmásolva.

Hogy az inaktívak és a leendő játékosok hogy szavaznának, azt elég nehéz figyelembe venni. De csak gondolj bele a nemrég lezajlott választásba, ahol minden párt mást állít (mi lett volna), ha minden szavazóképes állampolgár letette volna a voksát, méghozzá érvényesen.
Darth Anakin2014-05-09 02:51:18
Azért ezt az elitezést túlzásba viszitek. Szerintem akik még mindig játszanak, semmivel sem elitebbek, mint a régi fejvadászok magiszter stb. klántagok, akik már rég rájöttek, hogy ennek így nincs értelme, és beleuntak a pangásba. Nem azért, mert nem tudtak a topba jutni, már ott voltak, hanem mert nem volt kihívás és motiváció már a játékban. Ezt lehetne visszahozni a resettel.
Páran még mindig játszanak, ők magukat elitnek hívják, de én nem hiszem, hogy ők isteni lények lennének akiknek minden óhaj sóhajukat lesni kellene. Egyszerűen azzal, hogy ilyen sokáig játszottak, nincsenek feljogosítva, hogy önös érdekeitektől vezérelve a játék érdekeit elnyomják.

Nyilván nekik egy a fontos: megmaradjon minden egyes karijuk meg a 37 milliárd ezüstjük és ne szóljon senki hozzájuk, mert szeretnek a pusztában kattogni. Jó nekik, de attól még, hogy ők szeretitek a szhart, a játék fejlesztőinek arra kell törekedniük, jót csináljanak, amit sokan szeretnek, nem csak az "elit".

Ha van karakterátvitel, akkor nem fog beindulni az élet kis szinten, ennyire egyszerű. Még annyit, hogy aki szereti ezt a játékot, az durciból nem fogja itthagyni, hanem kezd új karit. A karakter meg nem a gyermekünk, nem kell megsiratni, hanem játszani kell. Én szívesebben szedem össze újra az első 1 millámat, mint hogy gyönyörködjek a piacosom milliárdjaiban. Ugyanígy a karikkal kapcsolatban. Aki nem így van vele, sajnos azt kell mondjam, a játék fejlődésének és megújulásának az útjában áll, elitnek vagy bárminek mondja is magát.


Mielőtt bárki megsértődne, nem akarok személyeskedni. Én is sajnálnám a karikat, de lenne értelme, szükséges áldozat lenne. Meg kell próbálnunk objektívan értékelni a dolgokat, ami a jelenlegi játékosoknak jó, az a larkinor fennmaradásának nem biztos hogy kedvez. Mert hol marad a leendő játékosok és az inaktívak szavazata? Mert úgy látom, őket csak egy resettel lehetne idecsábítani, amúgy most is itt volnának. Ők a resetre szavaznának. Sok ezer a 70 vagy mennyi ellen.
lord sir zkg2014-05-08 22:59:24
jack025 2014-05-08 22:10:24

Erre mondják, hogy "ebben nem nem volt ennyi":) Igazából (lord sir zkg 2014-05-07 23:28:59) a téma/vitaindító hsz többi megállapítását, kérdését fontosabbnak tartom, bár tkp aug.-ig még van idő.
Lord Phoenix2014-05-08 22:57:22
Dimenziokhoz: chat kozos, postan fogadhatnak targyat, latjak h merre jarnak.

Klanokhoz: gondoltam mindkettore; hogy maradnak es arra is, hogy nem.egyelore a karakterek tunnek hangsulyosabb problemanak.
jack0252014-05-08 22:24:43
Sir Franc Drékó 2014-05-08 09:23:48

Reagálnék erre is pár szóban magánemberként, bár Bozon után sok újat nem tudok mondani.

Egyrészt abba hadd kössek bele, és szomorúan mondom, de tényleg tapasztalatból (nem pedig rosszindulatból), hogy senki sem vizsgálja a játék "elitjének" maradásából adódó dolgokat.

Hogy az elit egy követendő példakép lesz, akik állandóságot jelentenek az átmenetek között, ennélfogva biztonságérzetet generálnak az újak számára?

Kérlek, ez egy lehetőség. Aminek én borzasztóan örülnék, minden gúny, vagy cinizmus nélkül. De már láttam példát a tökéletes ellentétére is, ami nem trollkodás volt, hanem egy lassú, elnyúló folyamat. És nem tudjuk egymásnak megígérni egyik verzióról sem, hogy bekövetkezik.

Ezzel nem kívánok mást mondani, csak azt, hogy bár az elitek sorsa nekem igenis szívügyem, jelenlétüket nem tekintem kézenfekvő előnynek, éppen ezért talán kisebb súllyal veszem figyelembe maradásukat, mint Te.

A 2-es verzióval kapcsolatban:

A külön dimenzió hosszútávon problémás, igen. Ebben egyetértünk, azzal megkötéssel, hogy rövid távon jobb, mint a reset, és hosszútávon sem hiszem, hogy rosszabb lehet. Köztes megoldásként időt nyerünk vele kitalálni újabb dolgokat. Tökéletlen, aláírom. A dimenziók elkülönültségének a fokát pedig sztem még Főnix sem ismeri, így még nehezebb megítélni.

Ami pedig a 3-as ötletet illeti: Az előnyök és a hátrányok is kb nyilvánvalóak, de minimum egyetértünk.

A hátrányok kezelését viszont nem tartom (elég) jónak, ahhoz sokat írtál, hogy tételesen írjak sorokat mindről, de pár elvszerűség:

- egyszeri hátrány után további hátránnyal sújtani a nagykarikat sztem nem fair, főleg a kattjaikba belenyúlni. És a legnagyobb baj, hogy ideiglenes nerfek lennének, hogy kompenzálod, ha nem kompenzálod, miért nem... Ha nerf, akkor permanens, amikért permanens (egyedi) kompenzáció lehetséges, ez sokkal tisztább üzlet. Kb, erre törekszem egyébként a külön dimenziós javaslataimban is.
- nekem személy szerint baromira nem célom, és nem is támogatok semmilyen ötletet, ami egyszemélyes játék felé tereli a játékost. Pl a 12 kari rögtön pont ezért nem, ne legyen egyszemélyes klánok, a karakter/user arány lehetőleg valahol 1 és 2 között szerepel az én álmaimban.

A régi klánokról speciel nem tudok mit mondani hirtelen, nekem tök evidensnek tűnt eddig, hogy a klánok nem mennek át, és tudnék is érvelni mellette hosszabban, de inkább megkérdezem, mit gondol erről Főnix, az jobban mérvadó.

jack0252014-05-08 22:10:24
lord sir zkg 2014-05-08 00:18:00

Én úgy látom, technikailag teljesen ugyanaz, hogy beléptetlek egy klánba egyszer, ahonnan szabadon kiléphetsz, vagy te döntöd el, hogy belépsz-e (nyilván akkor nem akarsz kilépni).

Ha ez emberileg, vagy bánásmódilag ekkora sarokkő, akkor valszeg le lehet programozni áthozatalkor egy egyszerű választásos kérdést, amikor a user dönt a klánbalépésről, csak Főnix kezével verjük épp a csalánt, de sztem lehet. Tényleg nem érzem a probléma súlyát, de éppen emiatt akár lehet is, miért ne. Főnix nyilván olvassa a fórumot, majd reagál rá.
Sir Franc Drékó2014-05-08 21:37:35
Lord Phoenix 2014-05-08 17:59:40

A 12 Karaktert (egy tucat..) a klánok miatt írtam,ahogy Bozon írásából erre rá is jöttél...! (Nem azért mert ennyit vinnék át.Több van ennél jóval,és majdnem egyformán kedvesek Nekem.)
Nem ez vezérelt a hosszúra sikeredett írásnál,hanem próbáltam olyan ötleteket vázolni,ami jó az itt játszó régieknek,de nem tesznek vele nagy előnyre szert az új játékosokkal szemben!

A reklámról,annyit hogy minden online játékot reklámoznak.Tudom,hogy nincsenek evidenciák,de evidensnek gondoltam,hogy az új játék kap reklámot ahol csak lehet,hiszen a népszerűsítés egyik alapja...

A tárgyi dolgoknál pedig a pocokhólyagra értettem a 2 db-ot és nem a vidéki házra.

Azért reményteli,hogy Bozon és a Te reagálásodból látható,nem volt hiába való a beírás.

Lord Phoenix2014-05-08 20:15:12
Minden az ido illetve a Ti turelmetek kerdese. Programozoi, tervezesi szinten vannak/lesznek kihivasok, de semmi sem megoldhatatlan! (Amig tart a lelkesedesem... ;) )
Bozon2014-05-08 18:41:48
Próbáltam egyszerüsíteni, természetesen ha vállalható programozói részről a vegyes rendszer, nekem semmi problémám vele.
Lord Phoenix2014-05-08 18:40:24
Aha! Igy mar ertem a 12 karaktert.

Annyit fuznek Bozon a klanos megjegyzesedhez, hogy a jelenlegi formajaban tenyleg halott rendszer, de fejlesztve, sot esetleg a cehes/kasztos rendszerrel kiegeszitve huzoeronis lehet!
Bozon2014-05-08 18:24:48
Bocs, de pár pontosítást és észrevételt teszek:

1. Ha reset lenne:
Sok régi játékos elmenne, stimmt
Maradna egy részük, biztosan így lesz
Jönnek új játékosok: eddig is jöttek
Reklámról tudtommal eddig nem esett szó...

2. Új dimenzióba kerülnek a régi játékosok: milyen kondíciókkal (nagyon nem mindegy)
Jönnek újak: eddig is jöttek

Mérleget nem minősítem, de a játékosszám növekedés megalapozottságát én nem látom.

3. Azonos dimenzió
Eddig is ez volt egyesek problémája, hogy nem tudnak fél év alatt az élre kerülni (túl hangos nyüzsgést valahogy azért nem tapasztaltam az L1-n ezzel kapcsolatban).
Az ára, hogy ez legyen, számomra elfogadható (vagyon, kompihalmozás és katthalmozás eliminálása)
Régi klánok közül nem tudom, mennyi működik egyáltalán, de erre javasoltam a Kasztok/Céhek bevezetését megoldásként.

Ha megvan a fő irányvonal, részletesen is lehet javaslatokat tenni.

Ötletekről (van pár tárgyim tévedés):

1. A "nagy katt tároló" esetében szerintem egy nulla a végéről lemaradt. Viszont felmerül, ha egyesített rendszerben folyik tovább a játék, úgy mi lesz mondjuk az átvitt 50-70 szintű karakterekkel, akik azonnal Blistára kerülnek, mert a kezdők elhúznak mellettük?
Pénzmag induláshoz...minek, ha a piac üres lesz?
TOP listáb újra indulnak: eszerint mégsem az esetleg átvitt karakter elért eredménye jelenne meg (pl: monsztalógia, stb?)
Az egy hónap csúszás alatt a régiek várják a csodát?
Egyértelműen rossz hatású negatív diszkrimináció a kattszám ilyetén csökkentése a régiekkel szemben.

2.
Felszereléseket úgy kell átvinni, hogy az egymásra épülőkből össze lehessen rakni a következőt. Ezt csak a testen nem lehet megoldani, ergo a zsákban kell lenni (már ha mindenki elbírja a cuccát, vagy a házában, ami ugye úgy szerepel, hogy átkerül)
Vidéki házból nem értelmezhető a 2 átvitele (vagy én nem ismerem annak lehetőségét, hogy 2 házam legyen). Ha vidéki házad van, onnantól a csapdák egyébként is értelmetlenek.

3. Nem csak az átvitt karakterek cuccai törlődnek, hanem az egész:)

4. Értem, hogy jelenleg 12 karakterrel lehet egy klánt összegründolni, de szerintem nem érdemes klánban gondolkozni (javaslati utalás fentebb).

Összességében:

Az alapötletet értem, egyfajta megközelítésben szimpatikus. Úgy gondolom, az egész klánosdi megmutatta, hogy maga a rendszer halott, ezért tenném ezt az egészet új alapokra. Ezzel kevesebb adatbázis kell áttenni, viszont szélesebb körű fejlesztésekre ad alkalmat az új típusú közösség lehetősége. Egyben tisztább és elvégezhetőbb profilfeladatok, versenyek kerülhetnek be az új játékba.
Lord Phoenix2014-05-08 17:59:40
A felszerelessel nagyjabol egyetertunk, am a karakterszam szamomra misztikum: miert pont 12? Miert jobb mint a 10? Ennyit hoznal at Te? ;)
Hazak es a klankezeles kb igy fog megvalosulni.
Lord Phoenix2014-05-08 17:55:38
Uj jatekosok jelentos penzzel indulnak: mennyivel? Egyre tobbel? Igy is baj sajnos, hogy a jatekban a penznek nincs korforgasa, halmozodik.
Lord Phoenix2014-05-08 17:53:51
Csak par eszrevetel: ha az uj karaktereknek mindig biztositanek annyi jatekbeli elonyt (klikk) es valodi, gazdasagi engedmenyt (efi) akkor hol lenne a nullarol indulas? (Gazdasagi kerdesektol tekintsunk el)
slamo2014-05-08 12:24:06
Sir Franc Drékó 2014-05-08 09:23:48 Átmásolva.


.Ha” reset” lenne: Mindenki nulláról indulna, az új játékosok és a régiek azonos feltételekkel indulnának,de:
- Sok régi játékos a megszeretett karaktereiktől való búcsú és a rengeteg időt elemésztő klikkel megszerzett vagyon/pénz/rang/szakértelem elvesztése miatt befejezi a játékot. EZ NEGATÍV
- Maradna a régi játékosok egy része. EZ POZITÍV
- Jönnek új játékosok EZ POZITÍV
A mérleg két oldala nem számszerűsíthető, de rövidtávon kevesebb lenne a játékos. Ha bejönnek a régóta várt fejlesztések, és a reklám miatt népszerűsödne a játék, akkor hosszú távon több játékos lehetne. De csak hosszú távon. Összegezve nem látszik (véleményem szerint) jó megoldásnak!

2. Régi karakterek átvitele az új játékba, egy másik dimenzióba, akkor az új játékosok és a régiek azonos feltételekkel indulnának, de:
- Sok régi játékosnak megmaradnának megszeretett karakterei, a rengeteg időt elemésztő klikkel megszerzett vagyon/pénz/rang/szakértelem. Maradnak a régi játékosok EZ POZITÍV
- Jönnek új játékosok EZ POZITÍV
- Itt a NEGATÍVUM:
Ha a régiek más dimenzióban játszanának, nem kapnának akkora játékélményt, hiszen nem tudnak csak az átvitt karakterek által adott környezetben játszani. Párhuzamos játékkörnyezetnek különben sincs szerintem nagy jövője. Ha áthozatal után lehetne „regelni” új karaktereket ebben a dimenzióban, akkor a régiek ott folytatnák ahol eddig, csak nem L1-nek vagy L2-nek hívnánk, hanem egy dimenziónak.

A mérleg két oldalát nézve: rövidtávon annyi lenne a játékos mint most, csak két párhuzamos dimenzióban. Ha bejönnek a régóta várt fejlesztések, és a reklám miatt népszerűsödne a játék, akkor hosszú távon több játékos lenne főleg az új dimenzióban. Az áthozott dimenzió viszont az új játékosok játékélmény fokozása miatt csak korlátozottan lenne népszerű és végül lehet, hogy elnéptelenedne. Összegezve (véleményem szerint) ez sem teljesen jó megoldás! Tulajdon képen a „reset” megoldás ez is, csak időben később menne el a régi játékosok egy része és kedve.

3. Az áthozott karakterek nem párhuzamos dimenzióba kerülnek, hanem mindenki egy dimenzióba akkor:
- Sok régi játékosnak megmaradnának megszeretett karakterei. Maradnak a régi játékosok EZ POZITÍV
-A rengeteg időt elemésztő klikkel megszerzett vagyon/pénz/rang/szakértelem veszik. Ez az ára a változásnak!
- Jönnek új játékosok EZ POZITÍV

- Ami hátrány vagy NEGATÍVUM:
1. A régiek előnye az új játékosokkal szemben.
2. Miből mennyit vihetnek át
3. Mi legyen az inaktív karakterekkel, és a nagy adatbázissal.
4. Mennyi karaktert vihetnek át.
5. Mi legyen a régi klánokkal

A mérleg két oldalát nézve: rövidtávon maradna annyi játékos amennyi most, vagy kicsivel több, hiszen tudják, hogy jönnek a fejlesztések. Ha bejönnek a régóta várt fejlesztések, és a reklám miatt népszerűsödne a játék, akkor hosszú távon több játékos lenne. Összegezve (véleményem szerint) ez jó megoldásnak tűnhet, de kezelni kellene az 5 negatív pontot!

Erre néhány ötlet:

1. A régiek előnye az új játékosokkal szemben:
- Az új környezetben regisztrált karakterek nagy „kat-tárólóval” kezdenének (10-20 ezres).
- Az áthozott karakterek „kat-tárolója” nullázódna.
- 5000 kattintás után egy hónapig fizetős státuszt kapnának az újonnan regisztráltak. Klikkeljenek Ők is sokat, mint ahogy Mi is tettük az évek alatt. (Egy bizonyos idő után ők is „régi karakterekké” válnak majd, és az utánuk regisztrálók szintén „hátrányból indulnak.)
- Az újonnan regisztráltak kezdéskor nagy pénzmaggal indulhatnának, amit a bankban a számlájukon találnak kezdéskor.
- A toplisták újra indulnának!
- A lopás/rablás/zsebelés/monsztológia/mágia/fegyveres-szakértelmek/kovácsolás nulláról indulna mindenkinek.
- Az áthozott karakterek 1 hónap csúszással kerülhetnek át.
- Az áthozott karakterek év végéig a napi klikkjeik 50%-át kapják csak!(előfizetés esetén 75%)

2. Miből mennyit vihetnek át:
Felszereléseket szint +4-ig csak a testén. „Antigrav-csizmát” akkorát, amekkorát eddig összekovácsolt! Vidéki ház/pocokhólyag (max.2 db, ha megvan a megfelelő királyi küldetés teljesítése. Különben nem lehet áthozni)/elemi térdarabok/ és abból készült tárgyak/antigrav bigyók/igeidők/eszencia kövecskék szintén jöhetnek a karakterrel az áthozáskor. Alapanyagokat nem lehet áthozni! A házak ugyanoda kerülnek, de csapdák nélkül, üresen!

3. Mi legyen az inaktív karakterekkel, és a nagy adatbázissal.
Az „inaktív-karakterek” ha év végéig nem jelentkeznek, akkor törlődnek. Az áthozott karakterek felszerelései az áthozás után, véglegesen törlődnek! Az „inaktiv-klánok” év végén törlésre kerülnek. A házakban lévő tárgyak és a piacokon tárolt tárgyak törlésre kerülnek.

4. Mennyi karaktert vihetnek át.
Egy meghatározott dátumig átvihet maximum 12 karaktert, majd egy meghatározott dátum után csak karakterenként bizonyos kreditért. Év vége után, ha hozott át 12 karaktert és kreditért további karaktereket már nem hozhat át többet, mert törlésre kerülnek a karakterek.

5. Mi legyen a régi klánokkal:
A klán házak az eddig elkészült épületekkel áthozásra kerülnek.(Természetesen a raktárban tárolt tárgyak nélkül.)
Az áthozott karakterek automatikusan visszakerülnek a klánjaikban klán pontjaikkal, rangjaikkal és a klán küldetéseik státusza sem változik. Amelyik klánból senki nem jön át év végéig, ott a klán feloszlik és az adatbázisban törlésre kerül. Amennyiben az év végéig a klánba nem kerül át a vezér/alvezér, akkor az év végén az átkerült karakterek közül az addig legtöbbet klikkelt lesz a vezér és a klikkelésben utána következők pedig az alvezérek, de lehet új szavazást is kiírni, vagy a legmagasabb szintű is lehet a vezér. Azon klánok tagjai, akik év végén csak 1-4 taggal rendelkeznek, egy központi klánba kerülnek áthelyezésre, és régi klánjaik törlésre kerülnek.
lord sir zkg2014-05-08 00:18:00
Nem fontos dolog, csak apró észrevétel. Nyilván ha valakinek nem teszik valami, akkor annak hangot ad és/vagy kiszáll. Legyen az klán vagy maga a játék.
jack0252014-05-08 00:12:08
Jó, ezt így már értem, de akkor erre meg azt dobnám fel, és tényleg nem bunkóságból, hogy mielőtt nekiállok/nekiállunk megoldani ezt a problémát, sétáljuk már picit körbe, hogy valóban kell ezzel nekem/nekünk foglalkozni?
lord sir zkg2014-05-08 00:07:33
S tudom, hülyén néz ki, de már régóta téeszesítés a TSZ-esítés, nem belekötök, csak ma is tanultunk valamit:)
lord sir zkg2014-05-08 00:06:44
Játékkal kapcsolatos szinte semmi, csupán emberi tulajdonságbeli: valaki valakit nem szível, esetleg az adott játékos magányos farkas, vagy nem akar közösködni:)

jack0252014-05-08 00:00:01
A szekund-klán lényegében egy ingyen ki-port a főszigetről, ahol tudsz gyógyulni, meg ha ledumálod a többiekkel, akár tárolhatsz is. Felteszem kilépni majd ki lehet teljesen szabadon, csak tagfelvétel nem lesz.

Lehet hogy van TSZ-esítés szaga, csak nem látom, de lehet késő van már, hogy mi ennek a hátránya?
lord sir zkg2014-05-07 23:50:43
ok, késő van már..."automatice". Akkor tartom magam ahhoz, hogy ne legyen vagy ne ilyen formában legyen ez a klán-rendszer
lord sir zkg2014-05-07 23:34:36
Apró kiegészítés: amennyiben a klánba lépés fakultatív, akkor nem szóltam.
lord sir zkg2014-05-07 23:28:59
Lehetséges, hogy valahol már említve lett, de:

Csak azt vihetik át a karakterek, ami rajtuk van, ha egy 60-as Fegyverhez az 58-as is kell (a kezében lévő 59-essel rendelkezik ugye), akkor mi van? Ugyanígy a kompikat sok esetben esélytelen megszerezni. Kg limit esetleg?

Rablással mi a helyzet? Megérzés ugyanúgy marad? De talán ennél fontosabb, hogy hány átvitt karakter lesz így kb, nagyságrendileg mennyire számítotok? (bocsánat, sokadjára kérdezem már. Lehet, hogy már kaptam is rá választ, de eddig nem láttam) Mert akkor Larkinor 28 rabolható kockáján összesen nem is tudom, pár tucat, esetleg pár száz ház lesz? Vagy ugyanúgy beraktok majd fantom házakat, mint az újonnan regisztrált rablóknak? Vidéki ház marad? Mert akkor az átvitt x karakter jórésze nagy valószínűséggel vidéki házzal rendelkezik...

Amennyiben az új karakterek elérik az adott régi szintjét, akkor az használhasson minden egyéb funkciót (interakciók), különben nem látom értelmét, megint csak ismételni tudom magam, ez ugyanúgy két, hosszútávon életképtelen szerver lesz, csak most elvileg egy szerveren.

Ne erőszakosan, karhatalmúlag legyen ez a klánosdi...Jack hozott valamikor történelmi példát, ennek kissé téeszesítés szaga van:D

No nem mondom, hogy teljesen és mindenki számára elfogadhatóak az érveim, kérdés-felvetéseim, de jelenleg értelmetlennek látom ezt az átviteles rendszert, így inkább az armageddonra szavaznék/szavaztam volna. Mégis mire jó átvinni egy régi, hőn szeretett karaktert, ami semmire sem jó? Órák hosszat nézem majd a karilapját és közben a szívem megtelik melegséggel? Mert tkp másra jelenleg nem jó...
slamo2014-05-07 20:47:23
Lord Phoenix 2014-05-05 18:30:52

Szándékosan lett így csinálva a megérzés-rendszer miatt, de Dávidkának már évek óta nem lehet ezt a fejébe verni.
slamo2014-05-06 15:46:00
Kacsamadár 2014-05-06 01:59:43
Valahányszor felmerült vagy az ú szerver, vagy a szerver vége között, mindig emlett kardoskodtam. Bejelenteni a népnek, meghallgatni az érveiket, és csinálni ami jónak látunk. Larki vezetői stílusában egyedül a Bejelenteni rész maradt ki, legtöbben ezért mentek el, nem az újítások miatt.
Lord Phoenix2014-05-06 12:14:36
Savant, köszönöm.
Sajnos sokat segíteni a balanszoláson, tesztelésen kívül technikailag nem tudtok - Illetve azzal még, hogy az Ötletek topicban ötleteltek :)
Aggatya2014-05-06 09:48:35
Az új játékról itt szó sincs. :)
Savant2014-05-06 09:36:07
Végre volt időm elolvasni ezt a topicot kicsit.

Hát nem tudom én speciel örülök neki hogy phoenix életben tartja a játékot, és szerintem konstruktívan kellene hozzáállni, azaz nem a problémákat sorolni (meg sírni rajta) hanem segíteni phoenixnek ahol lehet.
Kacsamadár2014-05-06 01:59:43
A játékostábor már szétesett, már csak egy idő előtti szerver borulás koronázhatná meg igazán a történteket...

Kedves slamo, amikor azt írtad, kábé fél éve 1 klikkel akartátok megoldani a problémát, 1 szó nélkül....hát tudod, sokkal jobb lett volna ;)

Ebből így cirkusz lesz, nem Larkinor.
Ereptor Furcifer2014-05-05 21:37:25
Azért én a helyedben minden erőmmel igyekeznék megtartani a még jelen lévő régieket. És nem csak díszpéldány státuszban. Ők adják, adhatnák az alapját az új játéknak, morális, tapasztalati, és mindenféle értelemben. Pl nem sok aktív játékos van, akiknek a tapasztalata akár csak a közelébe érnének Bozonénak. Ha azt hiszed, hogy nélkülük az elejétől felépítehetd újra a játékot, akkor szerény véleményem szerint az említett totális bukást már most elkönyvelheted. Ne legyen igazam, sok sikert.
Lord Phoenix2014-05-05 21:07:15
Ekkor - felismerven, hogy lesznek olyanok, akiknek soha, semmi sem lesz jo: szomoru szivvel, de elkonyvelem a tavozasukat. Szive joga elmenni barkinek...
Lord Phoenix2014-05-05 21:05:09
Ehhez hozzajonnek az elonyok, a statusz. De oh, mit ad Isten: a jatekosok elegedetlen fele tovabb elegedetlenkedik. ( sot, a teljes torles hivei is elkezdenek)
Összes hozzászólás: 402
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9